mandag den 18. februar 2013

Madblog!

Nu kommer denne blog også til at handle om mad! Denne første anmeldelse går på de lækreste delikatesser fra Royal Canin, Maxi Babydog, hvis det skal præciceres yderligere.

Hvalpene giver den ***** ud af/5, så flottere kan det ikke blive. Jeg skifter foder en gang imellem, men er rigtig glad for det dansk producerede foder fra Henne Pet food, som er baseret på laks. Jeg synes ikke der der nogen grund til at transportere hundemad tværs over kontinenter, så CO2 neutralt hundemad, eller ihvertfald så grønt som muligt er at foretrække. Desværre er hvalpefoderet fra Hennes petfood ikke særligt atraktivt for små eurasierhvalpe med sentisive smagsløg. Dels er foderkroketternes størrelse lidt for store som begynderfoder, og dels er det sværere at få dem til at spise det i starten. Derfor kører jeg ALTID mine tæver over på Royal Canins Maxi babydog når de er drægtige. Det er fantastisk som startfoder, og de sidste to gange har jeg haft succes med at kunne starte på fastfoder uden at skulle bløde foder op, uden at skulle have alting smurt ind i en ubeskrivelig blanding af tis, opblødt foder, A38 og mv. De spiser det med velbehag, der er ingen maveproblemer og ingen problemer med at komme af med det der skal ud den anden vej.

Jeg har optaget en lille billedsession fra det første måltid. Jeg har hældt lidt vand over foderpillerne fordi de ikke har lært at drikke vand endnu, og som i kan se vakte det begejstring:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar