mandag den 28. januar 2013

Et kuld med lyd i

Der er meget forskel på hvordan mine forskellige kuld har været. Dette kuld er et af mine største, hele otte små tumlinge. Det har jeg kun prøvet en gang tidligere, og da var det et efterårskuld. Så det er nok bare sådan at jeg får mine store kuld når der er 4x8 poter der skal tørres før de skal prøve at finde den lige vej ind fra haven og til hvalpekassen!

Dette kuld meget snakkende. Der er lyd på, både når de dier, er utilfredse, grynter i søvne og piber når de ikke kan finde deres mors patter. De vokser helt ekseptionelt. I går vejede jeg den største og mindste i forbindelse med fødslen, bare for at få en fornemmelse af hvor de var vægtmæssigt. Den mindste vejede 210 g. og den største 275 g.  Jeg vejede dem igen om aftenen fordi Iris, som ejer faderen gerne ville vide hvad de vejede, og her havde der på 12-14 timer været en vægtstigning på henholdsvis 20 og 29 g. De var endda våde da de blev vejet første gang.

De spiser og spiser og Celina er en fantastisk hundemor. Hun er roligt og sin opgave bevidst, men har indimellem brug for lidt hjælp når de små havner på den forkerte side af hende.


 
Jeg skal møde de første af mine hvalpekøbere på lørdag, og ellers vil jeg prøve at skrive lidt på bloggen hver dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar