onsdag den 22. september 2010

Fagre nye verden.


Hvalpene er begyndt at kunne se. Det er tydeligt at de løfter hovedet og forsøger at følge med i hvad der sker. Både når der kommer nogen hen til dem, når de hører lyde osv. Faktsisk kigger de på en helt speciel, lidt bebrejdende måde, når de f.eks. ligger og studerer mig når jeg arbejder ved computeren.


Det er dog ikke lykkeds mig at fange nogle af de rigtig gode billeder endnu, hvor de kigger direkte ind i kameraets linse. De er lettest at fotografere når de sover eller spiser. Senere bliver udfordringen en anden, for så kommer der så meget fart på, at det bliver svært at fange dem med kameraet.
De er også begyndt at opdage hinanden, og der er begyndt at komme optakt til det, som senere bliver til leg, men ellers er de foretrukne aktiviteter stadig at sove og spise, med den forskel at de er begyndt at tisse selv.
Da Sepai og jeg stadig ikke er eninge om hvordan hvalpekassen skal redes, lægger jeg ikke aviser i endnu. Hun splitter nemlig alting ad. Hvalpekassen bliver dog holdt pinligt ren, så det er iorden med mig.
Det næste der sker er at jeg tager fronten af kassen af, så de kan bevæge sig lidt mere rundt, men eftersom dette kuld ikke bevæger sig ret meget endnu, bliver det nok først efter weekenden. På det tidspunkt er de nok også klar til at begynde at spise hvalpefoder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar