fredag den 10. september 2010

Så gik den første uge. Hvor blev den lige af?

Her er Sepai med sine børn arrangeret i farveorden, og det er ikke noget jeg har gjort.
Fra venstre: Lys pige, Lys dreng, ulvegrå pige, ulvegrå dreng og gylden dreng.
At the picture You can se Sepai with her children. It is not me who have arranged them by colour. They did it them self.
From left: ( die farben im deutch ) Held madchen, Held junge, wolfgrau madchen, wolfgrau junge und am letze rot falbe junge.

Lys dreng 1 uge gammel / held junge 1 woche alt

Gylden dreng 1 uge gammel/ rot falbe junge. 1 woche alt.


Lys pige 1 uge gammel/ Held mädchen 1 woche alt.


Nederst ses ulvegrå pige og øverst ulvegrå dreng. De ligger tit sammen, pudsigt nok.
Unten ist wolfgrau maädchen und ober ist wolfgraue junge. Sie sind ganz oft zusammenslafen.


Det er meget underligt, og jeg kan ikke helt fatte at der i disse timer er en uge siden hvalpene blev født. Jeg synes tiden er fløjet afsted, og hvalpene, de er vokset med lynets hast! Jeg husker ikke at det er gået så hurtigt med de andre kuld jeg har haft. Måske er det alderen, som spiller mig et puds? Er der ikke noget med at tiden går hurtigere, jo ældre man bliver?

Jeg har lige haft hvalpene på vægten, og udbyder hermed en lille konkurrence. I skal gætte vægten på den lille ulvegrå pige og den store lyse han. Det er de to som danner yderpolerne rent vægtmæssigt

I tirsdags havde jeg en hjemmearbejdsdag, og sad i flere timer ved computeren, som står lige ved siden af hvalpekassen. Jeg begyndte at tælle hvor mange gange de egentlig spiste fordi jeg syntes de ÅD hele tiden. Jeg nåede frem til følgende: Hvalpene spiser min. 2 og gerne 3 -4 måltider i TIMEN! De spiser, så man han høre de dier og synker. Det er ikke korte måltider. Mælken strømmer, så de nogle gange er ved at kløjs i den. Så falder de i søvn, og sover indtil der så er der en af dem, som får møffet til de andre. Når man vågner, søger man på ny trøst hos mor og begynder at die. Dette hører de andre og følger efter, og så køre karusellen igen, og igen. Det er ikke underligt at Sepai ikke er andet end skind og ben på trods af hun spiser over et kg. mad om dagen, og drikke omkring 3-4 l. vand!

I kan glæde jer. Det er et kuld som snakker meget. De grynter og piver i søvne. De brummer og knurrer og det lyder helt fantastisk, men jeg er glad for jeg ikke deler soveværelse med dem.

Optagelsen er taget uden billeder fordi belysningen er ikke god nok, men tag og lyt med.

Til sidst får i lige nogle vigtige datoer:
Lørdag d. 2 oktober kl. ca. 16, kommer Ivo med sine ejere. Der er åbent hus hos Kennel Milaikas. Alle er velkomne.
Torsdag d. 28 oktober er de første hvalpe klar til at rejse hjemmefra. Det er IKKE muligt at hente hvalp fra d. 29-31 oktober, da jeg er i Tyskland til møde i den internationale Eurasiersammenslutning.
D. 5/12 er der juleudstilling på Fyn under spidshundeklubben.
Tilmeldingsfrist er d. 1/11-2010.

2 kommentarer:

  1. Hej Rikke
    Jeg er lidt misundelig på dig - det må være skønt.
    Jeg skyder på 750 gr. til hanhunden og 500 gr. til hunhunden;-)
    Mvh og god weekend - vi ses i Fredericia
    Alice

    SvarSlet
  2. Hej Rikke
    Jeg kan overhovedet ikke gætte vægten det går jo helt vildt hurtigt, men vi glæder os til at se hvalpene. God weekend herfra også, vi tager på ferie i morgen, så det bliver ikke let at følge med. Jeg tror dog vi bliver nødt til at besøge en internetcafe på turen. Hilsen Signe

    SvarSlet